Bränslesystem

Home  Car  
Två stycken RedTop pumpar suger från den skumfyllda orginaltanken via en armatur med dubbla pickuper och förfilter. Pumparna trycksätter catchtanken  till ca 0.2bar, justerbart genom flödesbegränsning. Huvudpumpen från SX matas från sidan nära botten av catchtanken och trycker genom SX-filtret. Indikering finns om filtret börjar bli igensatt och måste rengöras.
Bränsleledningarna fram är plastslang, 16mm utvändigt. Övergår i AN8 slang 1/2m innan fulerailen. Fuelrail med 13mm diameter omfräst för lägre vikt.
Bränsletrycksregulator även denna av märket SX, linjär, justerbar mellan 2.5 och 6bar. Inställd på 3 bar utan kompenseringssignal inkopplad. Tryckklocka och analoggivare för loggning i GDash ihop med DTA ECU:n.
6 st 1000cc/min Rochester (Holley / MSD) spridare på 2.6Ohm.
Spridarmotstånd på 2Ohm ger 4.6 Ohm. Vid 14V blir således strömmen 3A. Lite lite för snabb öppning men mycket för att hålla öppet...
Vid 1.5bar laddtryck ser pumpen 4.5bar = 66PSI. Då levererar pumpen minst 80GPH = 300l/h = 5000cc/min. Spridarna vill ha 6000cc/min på 100% DutyCycle så över 85% kommer inte att bete sig linjärt längre. Å andra sidan bör 5000cc/min ge över 750Hk enligt Mats Ivarsson och då har förmodligen aggregaten kroknat för länge sedan...
Ström tycker den om också. 14Volt och 66PSI ger 17A. Förpumparna tar förhoppningsvis under 15A ihop.